Hovorím o tom preto, lebo dnes je už skutočne ťažké zaujať netradičným dopravným prostriedkom. Terénnu ikonu Hummer má kde kto a Porche už tiež za zdvihnutie obočie nestojí. Taký tank pred domom, prípadne hypermarketom je iná káva. Má to niekoľko nesporných výhod. V zime neprezúvam, cestu si robím sám, škrabance na pancieri sú mi ľahostajné a papuča nehrozí.
Zisťoval som, či sa dá kúpiť tank. Nie bojovať, len tak z frajeriny. Priatelia dobrá správa. Dá sa kúpiť. Samozrejme, že vďaka internetu. Showroom by som hľadal asi ťažko, aj keď skúšobná jazda by nebola od veci. Na predaj je hneď niekoľko kusov rôzneho roku výroby. Bohužiaľ len jedného stupňa výbavy. Ceny sa pohybujú tesne okolo pol milióna českých korú. Výhodou T55 je množstvo dostupných náhradných dielov. Kupujúci by sa nemal nechať odradiť skutočnosťou, že tank T55 môžu predať len ako pracovný stroj, to znamená bez hlavne. Ak sa dá vyrobyť brutálne krídlo na Škodu 105, výroba efektnej hlavne by nemala byť problémom.
Zisťoval som aj informácie okolo prevádzky. Nie, že by tieto údaje ovplyvnili kúpu, ale človek by mal vedieť do čoho ide. Dĺžka tanku je 9 metrov. Bojová hmotnosť je 36 ton. Argument, že nebudete bojovať pri zjednávaní ceny neobstojí. Maximálna rýchlosť je 55 kilmetrov za hodinu a výkon motora 560 koní. Spotrebu výrobca neuvádza. Mne sa podarilo zisťiť, že pri hodinovom výkone je to okolo 400l nafty, v teréne až 800 litrov za hodinu výkonu.
Kúpiť ho pre jzdu v teréne považujem za nerozum. Tam ma nevidí nik. Ja vidím ideálne časy na prevezenie v T55 dva. Prvým je podvečerný nákup v hypermarkete. Tu môžem efekne prikryť parkovisko dymovou clonou. Druhým časom je piatkova noc keď je všetko pekné v meste. Pred polnočnou diskotékou nebude devy, ktorá si majiteľa v efektnej tankistickej kukle nevšimne. Výhodou je, okrem vás sa môžu z jazdy vyťešovať ešte traja ľudia. Koľko zvezenia chtivých vojde na plochu tanku T55 výrobca neuvádza.